Când bagi motocicleta la iernat?
Văd mereu postări cu închisul sezonului și "temerarii" care merg până la prima zăpadă!
Iată părerea mea pe acest subiect, în scris pentru că momentan sănătatea nu-mi permite să fac motovloguri:
Când se închide sezonul moto în România?
Când bagi motocicleta la iernat?
Din punctul meu de vedere, depinde de clasa moto și experiența pe care o ai.
Dar să detaliem:
1. Clasa moto
Felul în care pilotezi motocicleta dar și ciclistica acesteia este afectată de clasa în care se încadrează motocicleta ta. Unele clase de motociclete permit corpului să stea într-o poziție cât mai naturală.
Sportivele însă sunt cunoscute pentru poziția "în dinți", la fel cum alte clase moto au o poziție de pilotaj specifică.
În funcție de tipul motocicletei, poziția poate varia destul de mult, influențând felul în care reacționezi și te adaptezi pe drumurile reci și, posibil, alunecoase.
Toate acestea devin interesante în cazul unei situații de urgență.
Asfaltul este extrem de rece și anvelopele, dacă se încălzesc, fie o fac mai greu, fie nu ajung la temperatura optimă.
Dacă ai o sportivă sau sport touring, nu risca pe astfel de temperaturi.
Greutatea suplimentară pe mâini îngreunează manevrarea fină a accelerației și frânei.
Este mai dificil să păstrezi controlul pe o suprafață alunecoasă, deoarece poziția face ca centrul de greutate să fie deplasat spre față.
Dacă ai un cruiser, greutatea deplasată spre spate poate face dificilă distribuția eficientă a greutății pe ambele roți, ceea ce îți reduce controlul în viraje și frânări pe suprafețe alunecoase.
Cele mai bune sunt motocicletele enduro, adventure dar și cele naked (însă depinde și cum livrează puterea).
2. Experiența moto
Îmi amitesc că prin iarna lui 2008 - primul meu an de motociclism, refuzam cu îndârjire să bag motocicleta la iernat. Pe atunci aveam un ZX6R, mândrie - nevoie mare!
La job eram un grup mare de colegi, toți cu moto și eu eram singurul care încă nu iernasem motocicleta.
Într-o dimineață, abia ce plecasem de acasă și am dat să fac stânga pe o straduță când un pieton s-a angajat brusc în travesare. Legal, nu avea drept de trecere, însă doar nu era să intru în el, așa că am frânat.
Și tot așa m-am trezit pe jos! Scurt! Pe stânga, crăpat capacul de la stator și tot uleiul s-a scurs pe stradă!
Sânge la un deget de la mâna stângă, prin mănușă! Ulterior am văzut că era de la o unghie - nu știu cum am căzut pe ea, dar n-a fost nimic grav.
Am ridicat motocicleta de jos și am înpins-o până acasă.
Și-așa s-a încheiat primul meu sezon motociclistic!
Trageți și voi ce concluzii doriți!
Spor și aveți grijă de voi în trafic!
anterior:
Perioade în evoluția fiecărui motociclist
Perioade în evoluția fiecărui motociclist
În cariera fiecărui motociclist, există minim șapte perioade distincte, grupate în două mari categorii:
vezi detaliiCategorii
- • Social (1)
- • Motociclism (3)
- • Diverse (2)
Hai cu Busa prin lume!
Eu sunt Sorin și îți urez BUN VENIT pe canalul HayabusaTravels, locul unde vei găsi motovloguri serioase despre motociclism,
călătorii cu motocicleta și alte subiecte adiacente.
Abonează-te și apasă clopoțelul pentru a fi notificat ori de câte ori postez.
Abonarea este gratuită!
Vizionare placută!
Motocilism:
Reguli pentru începători